Popüler Yayınlar

25 Nisan 2011 Pazartesi

*** BATI KARADENİZ YOLLARI VE AKÇAKOCA ***

 KEFKEN - KUMCAĞIZ YOLU
== GÜNDOĞUMU ==

Bir gündoğumu hüzünlendirir beni
bir de günbatımı.
Dalar giderim semanın o kızıllığına
kopar içimden bir şeyler.
Yaşamdan çekip giden birgün daha...
Gündoğumu hayata gelişi
Günbatımı ise ölümü anımsatır her zaman...
Varoluş ile yokoluş o denli yakın ki,
tıpkı iki kardeş gibi..
Gün be gün yaklaşıyoruz
ölümün kucağına!
Ya yaşananlar, ihanetler,yalanlar!
Acısıyla, tatlısıyla bir ömür
bitiyor farkında olmadan...
Neyi paylaşamayız bilemem ama,
hep didişme, kaygı, tasa.
Kim, ne götürür oysa toprağa!
Günahıyla, sevabıyla bir ten,
bir de, iki arşın kefen...
Bir gündoğumu hüzünlendirir beni,
bir de günbatımı...




YOL
Sana bir yol çizdim
Yürüyeceğin…

Baştan sona ya da sondan başa
Fark/etmez…

Başlarken bitirdiğin…
Lakin! bitirirken de başlattığın!

(Arif Kemik)



KOKUMLA YAŞIYORUM, DAĞ, ORMAN KOKUYORUM BEN..
ÇALI KOKUYORUM, DENİZ KOKUYORUM, BÖĞÜRTLEN KOKUYORUM…



KERPE - KEFKEN YOLU...
Bir yol var..
Bir mevsim geçtiğini,
Artık anlamalısın...
Mazide kaldı bugün,
Her şeye güzel diye,
Adlandırdığın yıllar...
Yok artık yaslanacak
Ulu bir çınar kökü...
Ne de, zor anlarında,
Tutunacak,
Bir dal var...
Yürekten der misin hiç,
Yaşadım o yılları,
Heyecan dolu diye...
Her bir yıl, ayrı yaşam,
Her bir ay, ayrı güzel,
Her bir gün, ayrı coşku...
Fırtınalardan uzak ,
Şöyle kenar kuytuda ...
Suya düşen yaprağın ,
Kayıp gitmesi suda
Bir mevsim geçtiğini,
Artık anlamalısın...
(Metin Uz)



== SONU OLMAYAN YOL ==
Sonu olmayan yolların yolcusuyum
Yürürüm sonunu bulacağımı sanarak
Taşlarından yokuşlarından bıkmıyorum
Ucundaki ışığın var olabileceğini umarak.
(Haluk Gür)



Babalı - Kerpe Yolu.. 


Gönlümde daima yeni bir yol hazırlığı.
Her lahza başka beldelerin iştiyakı var.
Yıldızların, ayın bile hasretle baktığı.
Çöller, denizler engin ufuklar ve yaylalar.
Bir sevginin hayalini takip eder gibi.
Yollarda anladım neye inler kaval sesi.
Rüzgar niçin susar, neden ıssız bu yaylalar?
Dört mevsiminde zevkini yollarda tattım.
Ruhum zamana sığmadı, eb'ada sığmadı.
Her lafza başka bir şey için çoştu hasretim.
Hala içimde yolculuğun sevdiğim tadı.
Hala uzak diyarlara çılgınca hasretim.
(Munis Faik Ozansoy)



 Yollar benim umudumdur,yollları kapatmayın.yağmayın yollarıma, durun kar taneleri...


Kefken - Babalı yolu... 












Akçakoca, Anadolu’nun kuzeyinde Batı Karadeniz bölgesinde Düzce iline bağlı ve İlin en büyük ilçe merkezidir. Batı Kaadeniz’in önemli turizm merkezlerinden biri alan Akçakoca; İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli gibi metropollere 2.5 – 3 saat uzaklıkda olup otoyolla çok kolay bir ulaşıma sahipdir.Hangi yönden gelinirse gelinsin D.100 otoyolunun Düzce ili tırnikelerinde çıkış yapılarak Akçakoca yoluna girilir. 35 km.lik şehirlerarası yolu yeşillikler içinde katedererk Akçakoca’ya varılır.


Akçakoca’da turizm 1948 yılından itibaren başlamıştır. Önceleri Ankara’dan vazife icabı gelen ailelerin tavsiyeleri ile isim yapan deniz, emsalsiz kumlar ve doğanın doyumsuz güzelliğini görmeye gelenler artmış böylelikle Türkiye’de ilk turizm hareketini başlatmış olan Akçakoca o zamandan bu zamana Türk turizmindeki önemli yerini her zaman korumuştur. 








Hiç yorum yok: